tisdag 19 mars 2013

Stronger!

Hej på er! Hoppas ni har det bra i blåsten och kylan!
Det var ett tag sedan de bloggades nu igen, men jag tänkte bara berätta vad vi haft för oss den senaste veckan!

Förra tisdagen(En vecka sedan idag) åkte jag och Elin upp till Stockholm igen, men denna gången var det inte för en Kaggeholmsvecka, nej vi skulle mänligen åka till Bradford i England på en ledarkonferens vid namn "Stronger"!
Så i tisdags började vi med att åka tåg till Stockholm där vi övernattade i Hope Church innan de på Onsdagen bar av mot England! På Arlanda samlades vi alla som skulle åka, vi blev 71 personer som skulle resa tilsammans! Det krävs bra organisation och planering med så mycket människor, men vi har grymt bra lärare som skötte detta galant!

På onsdagskvällen var vi framme på hotellet i Bradford där vi började med att äta mat och få lite information. Sedan blev det direkt till sängen för att vila ut efter den kommande dagen.

Torsdag- Vi började dagen med en typisk engelsk frukost. Allt från scrambled eggs, rostade mackor, bönor, bacon men också mycket god frukt och annat gott!
Efter en mättande frukost gick vi till Life Church i Bradford. Där blev det lovsång, undervisning, seminarium, mat, skratt och mycket prat.
På kvällen var det kvällsmöte och sedan lite häng på hotellet innan sängdags.

Fredag- Var ganska lik torsdagen schemavis. Lite småshopping blev de också denna dag.

Lördag- Sista dagen på konferensen. Även denna dag med grymt bra lovsång och undervisning. På eftermiddagen åkte vi till Leeds för att shoppa! Det blev några inköp av kläder och annat. Kul besök! På kvällen gick de flesta på restaurangen "Nandos". Och även denna kväll avslutades med häng på hotellet!

Söndag- Började med sista hotellfrukosten och sedan ett avslutande söndagsmöte i Life Church. Efter mötet blev de middag och sedan avfärd mot flygplatsen igen. Väl framme på Arlanda igen var vi några stycken som valde att sova över i kyrkan vi sov i första dagen. För att sedan på måndagen åka hem till våra städer igen.

Så nu är vi hemma! Min väska är dock inte uppackad än och det är många intryck man har fått med sig! Veckan i England blev Bra! Det var en givande resa som gav mycket! Detta var även den näst sista veckan med TTSarna. Sista kursdagarna är sedan i Maj, det blir då sista gången(antagligen) vi allihopa ses samtidigt. Därför var det en bra resa att göra tillsammans!