söndag 5 maj 2013

I rutan med Rut

Idag var det dags för mig och Elin att ha söndagsskolan tillsammans. Temat var "budorden" och vi valde att låta Mose åka i tidsmaskin till vår samling. Det blev talkshow med Programledaren Rut och barnen fick ställa frågor till Mose. Det blev frågor som "vad äter du till frukost" och "hur gick de till när du gick igenom havet?". Jag tror att barnen fick med dig mycket med hem denna söndag. Mose sjöng även en budordsrapp som barnen fick lära sig i slutet.

När det sedan var dags att städa undan satte jag igång lite musik för att göra städningen roligare. Då kommer plötsligt barn i alla åldrar börjar dansa. Även de vuxna var med och dansade till melodifestivallåtar. Jag tyckte detta var helt fantastiskt att se. Barn och vuxna dansa o skratta tillsammans även om söndagsskolan till och med var slut för dagen. Jag är så tacksam att jag får vara med och bidra som ledare. Och jag kommer verkligen sakna stunder som dessa när teamåret i kyrkan är över. Men det är även stunder som dessa som man kommer ihåg och som fastnar i minnet. Det blev helt enkelt en grymt bra söndagsförmiddag!

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar