torsdag 13 september 2012

Filmtips - Soul surfer

Jag skulle vilja rekommendera en film som jag såg för första gången i våras. Berättelsen grep tag i mig så mycket att jag även köpte filmen när det kom ut nu i sommar. 



Soul surfer är baserad på den sanna historien om tonårssurfaren Bethany Hamilton vars högsta dröm är att bli professionell surfare. I en hajattack blir Bethany av med en arm, men trots det ger hon inte upp sin dröm och börjar kämpa mot alla odds. 

Bethany har skrivit en bok om sitt liv och upplevelser. Det är på boken, och hennes liv som filmen är baserad på. Historien är verkligen gripande. Jag blir berörd varje gång jag ser den. Soul surfer är en varm, ärlig och sann berättelse om livet och dess motgångar. Budskapet som Bethany ville förmedla är att trots livets motgångar så ha alltid kvar hoppet, och kämpa så mycket som det går. Budskapet är helt klart tydligt genom hela filmen. Har du inte läst boken eller sett filmen, så rekommenderar jag dig verkligen att göra det. Som sagt, gripande historia!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar