söndag 23 september 2012

Veckans andakt - v.38

Mark 12:31
"Du skall älska din nästa som dig själv. Något större bud än detta finns inte."

Vi känner alla till detta budord. Det kommer ständigt upp på alla undervisningspass på läger etc. Det är ett svårt bud. Älska din nästa SOM dig själv. Bibelordet har alltid funnits där i bakhuvudet på mig, men jag har aldrig riktigt veta hur jag ska kunna leva upp till det.

Men idag, för en halvtimme sen, när jag körde hem så gick jag igenom veckan som gått. Det var då jag fick idén om vad den här andakten skulle handla om. Under den här veckan som har gått kan jag med glädje känna att jag iallafall försökt leva upp till det där bibelordet. Älska din nästa som dig själv. T ex så bjöd jag i fredags en vän på fika då han inte hade några pengar, under både lördag och söndag har jag hjälpt vänner med att flytta. För andra kan de där små handlingarna betyda väldigt mycket.

Med denna andakten vill jag utmana er till att försöka sträva mer att älska andra lika mycket som dig själv. Som Jesus själv sa: "något större bud än detta finns inte". Tänk på de där små handlingarna och detaljerna som kanske inte är så jobbiga för dig själv, men de kan betyda så mycket för våra medmänniskor.

Ha en bra start på en ny vecka!
/Elin

1 kommentar: