måndag 8 oktober 2012

Ledig måndag - Ullared

Måndag är vår lediga dag. Dessa dagar brukar jag ägna åt något av tre följande alternativ: (1) plugga, (2) göra något skojigt, eller (3) extraknäcka på Schölins Buss. Idag valde jag alternativ nummer 3. Arbetet innebar idag att jag va bussvärd på en av bussarna som gick till Ullared. Då jag varken hade pengar eller större lust till någon storshopping tog jag tillfället i akt att ta det lite lugnt, kolla på folk och utnyttja alla gratiserbjudande som man blir erbjuden som bussbolag. Ena restaurangen efter den andra. Jag gick snarare plus än minus, som väldigt många andra gör. Men Ge-kås alltså, folk är ju som galna. Springer, trängs och knuffas för att komma fram till det som ögonen är fästa på. Det är ganska intressant att studera shoppinggalna svenskar.

Nu är jag hemma igen, trött efter en tidig morgon. Nu laddar jag upp inför en ny, härlig, glad praktikvecka!

Ha en skön måndagskväll!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar