måndag 22 oktober 2012

Vad lägger vi tiden på?

Jag får ofta frågan, inte minst av mina egna föräldrar, vad vi egentligen gör hela veckorna. Vad lägger vi vår tid på? Det är faktiskt inte så lätt att svara på den frågan när man själv är uppe i allt. Jag tror inte vi själva vet egentligen vad vi gör med all vår tid. Men veckorna går i vilket fall som helst väldigt fort, och det är väl ett tecken på att man har kul eller?

Iallafall, det jag ville komma till. Idag har jag förberett lite inför höstlovslägret som vi åker iväg till på lördag. En aktivitet kommer att vara fångarna på fortet, och jag har idag kompletterat min nyckelsamling med ännu fler (har just nu 77 nycklar i kartong). Sådant tar tid, det tog hela min lediga förmiddag. Smågrejer som behövs fixas för att det hela ska bli lite mer roligare, det tar tid. Så för alla er som undrar vad vi egentligen gör med all praktiktid i kyrkan så är det mycket planering och förberedelser som inte allting syns. Men vi lägger ner mycket omsorg, kärlek och just tid i vår praktik. Det är så roligt!

/Elin
Delar med mig av en av alla bilder som togs på tåget hem i fredags. Vi blev 1,5h sena pga tågförseningar. Vi var ganska trötta vid det laget. 14 timmar efter avslutad kursvecka somnade vi gott i våra egna sängar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar