torsdag 11 oktober 2012

Vad vill du göra med ditt liv?

...det är en fråga jag antar många ungdomar får idag. Speciellt om man precis tagit studenten. Jag själv tog studenten sommaren 2011. Efter det hade jag ett år där jag vilade upp mig, fick lite småjobb och var även då mycket aktiv i kyrkan. Men frågan kom nästan varje dag.. "Vad vill du göra?". Jag måste erkänna att jag blev en aning trött på frågan, samtidigt förstår man ju att folk är intresserade. När man inte vet säger den som frågat oftast "Det kommer du på snart". Det tog bara ett år för mig att komma på vad jag skulle göra. Men de blev bra, jag väntade på något gott, jag väntade helt klart inte för länge.

Jag är glad att jag har en sysselsättning, att få praktisera i kyrkan, umgås med barn och ungdomar och få läsa bibeln som läxa, det är ju hur bra som helst. Fredagen är absolut höjdpunkten på veckan, att få se alla härliga barn och ungdomar ha så roligt tillsammans!

 Även om jag går teamträningsskolan kan jag fortfarande få frågan igen.. "men vad vill du göra sedan?. Mitt enkla svar är "Jag vet inte, jag får se vad Gud har för plan" 

Många kan få panik över att inte veta vad man ska göra, men lägg allt i Guds händer och hoppas på herren! Det gör i alla fall jag!

//Karin

1 kommentar:

  1. Blir så glad av att läsa detta! Heja dig och Gud! :) Kram Linnéa B

    SvaraRadera