torsdag 16 augusti 2012

Varför Teamträningsskolan?

Många kanske undrar hur det kommer sig att vi valde just Teamträningsskolan. För mig(karin) var valet inte självklart.
I maj flyttade jag från Kristianstad till Vimmerby för att jobba på Astrid Lindgrens Värld. Tyvärr fick jag inte tillräckligt med timmar på jobbet som jag behövde och blev därför tvunget att säga upp mig. Nu var alltså hösten ett stort frågetecken. Jag visste sedan tidigare att Fidde och Elin hade sökt TTS(teamträningsskolan) men kände då att det inte var något för mig. Men så satt jag där i Vimmerby i mitt lilla boende och gick in på TTS hemsida. Då fick jag en känsla "Karin, du ska söka till TTS". Och så gjorde jag det, jag skickade in min ansökan till teamträningsskolan på Kaggeholm. När jag väl fick antagningsbeskedet visste jag att det var detta jag ville göra. Jag tackade därför nej till Högskolestudierna och ser nu verkligen fram emot detta året!

Ibland visar sig Gud på de mest konstiga sätten, jag skulle behöva flytta till Vimmerby och sedan bli tvungen säga upp mig tills jag visste att det var Teamträningsskolan jag skulle gå. Jag är konstigt nog  tacksam att jag blev tvungen att lämna jobbet på Astrid Lindgrens Värld, annars hade jag inte valt att gå en bibelskola idag.


//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar