torsdag 30 augusti 2012

Vem är jag, Elin?

Antar att det är min tur att skriva det där inlägget om vem jag är. Tycker alltid att det frågan är så jobbig. Vem är du? Beskriv dig själv. Det är svårt att säga vem man är på bara några ord. Brukar alltid bli det enkla, vanliga standardsvaren.

Mitt fulla namn är Elin Berta Maria Schölin. När någon vill vara lite dum eller retas med mig så kallar dom mig Berta, för jag gillar inte det namnet. I övrigt heter jag och kallas Elin :)

Jag är just nu 19 år fyllda. Jag bor ungefär en mil utanför Kristianstad tillsammans med mina föräldrar och min lillasyster Hanna. På fritiden gillar jag att dansa fuego på friskis och svettis, fika med fikasugna vänner, hänga med fina vänner, kolla på amerikanska serier och spela spel. Jag älskar att spela spel!

I våras tog jag studenten från ett samhällsvetenskapligt program på gymnasiet. Där blev det under mina år tydligt att det är inom samhällsvetenskapen (kan man säga så?) jag vill jobba. Närmare bestämt har jag lite tankar på att utbilda mig till civilekonom inom en framtid. Men jag lever här och nu!

Varför valde jag att gå Teamträningsskolan?
Jag har funderat mycket det gångna året vad jag vill göra efter studenten. Mina tankar och drömmar har varit att jobba utomlands som antingen au pair eller reseledare. Men så var det en dag där i maj då jag fick höra om teamträningsskolan. Jag gick in på hemsidan och kände då en känsla inom mig som skrek att du ska bo hemma ett år till och gå den där skolan. Sagt, och gjort! Jag ansökte och är nu en elev vid teamträningsskolan. Ett beslut jag absolut inte ångrar, utan tvärtom! Jag är väldigt glad över att jag för en gångs skull följde magkänslan och inte huvudet.

Vill ni veta något mer förutom dessa klassiska svaren? Ställ en fråga vettja!

/Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar